Förälskad i en hon

Hedda



Gott Nytt År everyhopa vill jag säga en gång till. Det var länge sen sist, men har ju inte försummat mina vänner för det. Man kan ju umgås Live också, det är inte så dumt mellan varven. Men, för tillfället så har all energi tagit slut. Undrar om det kan bero på hm.....image37


Det vejt man ju inte..

Det är ju annat än"nallar" som suger.

Nåväl, Lilla Hedda, hade Linda o jag förmånen att få välkomna till Östersund tillsammans med hennes Mormor. Detta  närmare bestämt för ungefär en timme sedan nere på centralstationen. Hon är en Afrikansk Pygméigelkott. Sådana har man numera som husdjur. Hon är sju veckor om jag inte minns alldeles fel. Hedda har varit jätteduktig och åkt tåg ända från Varberg och dessförinnan har hon åkt en cykeltur på ca 15 minuter. Men tro´t om Ni vill inte verkade hon bekymrad eller orolig för det. Nähädå. När Felicia (nybliven Mamma) tog av det blåa presentsnöret som var knutet runt skokartongen som faktiskt var i en påse från Varberg,  så var det första vi fick se en vandrande röd fleecepåse däri. Det var Hedda som sprang omkring i lådan med påsen ovanpå sig. Full av engergi. "Mamma" tog upp henne och vi fick känna på "taggarna". Men Hedda brydde sig inte om oss överhuvudtaget. Däremot så var kattmaten mera intressant. Det knaprade högt o ljudligt när hon smaskade i sig maten. "Och" jag vill ha, vill ha, vill ha,,,, igen och igen och igen. Och vill ha ännu mera när jag tänker på den där lilla rosa magen som vi fick titta på.


Okej då jag får väl ladda batterierna lite framöver, undrar om det är med samma sladd som man laddar ur batterierna med ?


Ha det så gott så länge, Tack till alla som har varit o hälsat på oss i helgerna och därigenom gett oss energi. Hoppas Ni fick lite tillbaka också.

Snart e je minner gruven  2008 (jämtska ?)  (soon aim reddy 2008.......(svengelska ?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback