lysingur fra stora moshvoli

image38

Har lånat bilden av Lysingur av Bäckahästar.

Japp, idag har vi varit på smygpremiären hemma hos Lysingur.  Den vackra vintersolen följde oss hela vägen fram. Tänk vilken vacker utsikt man har just innan man tar klivet in i
www.backahastar.se ´s gårdsbutik.

Att man därefter möts av en varm o mysig butik full med alla möjliga fina hästgrejor gör ju inte saken sämre.
Det enda som fattades i denna stund var dock en egen häst som man kunde ha förärat någon ny sadel eller nåt träns.  I brist på häst så minglade jag o mina vänner omkring och hade en jättetrevlig stund. Syster Yster har också en del av sina fina alster på plats för beskådan. Annars finns dom också på  www.gammalmommaspyssel.se

Nu hade jag faktiskt tänkt att infoga en bild på en fin ljuslykta som syster har gjort men inte det funsjerade heller.

Igår formaterade jag min dator, efter några månaders ångest så satte jag igång. Och det vart precis som jag hade tänkt mig.Skit o pannkaka kan man säga. Å je bli så trött å lej.

Gjorde enl alla konstens regler trodde jag mitt dumma nöt. Men ikke sa Nikke. Kära mailprogrammet behagade inte meddela att något gått snett i överföringen till ny dator.


Först idag när överföringen tillbaka skulle ske och "Det verkar som om någon fil är trasig" dök upp alldeles oförhappandes, då kom mittilivetsvallningarna som en stor flodvåg över mig och tröttheten plattade till mig så jag låg platt på golvet som en pannkaka.  Tårarna fick inte komma ut, för då måste man börja tänka positivt. Och vad är det då ? Jo komman detta ihåg. Denna satansmaskin är en leksak. Den har ingen stor betydelse i mitt liv och jag klarar mig lika bra utan den så det så !!, Det gick ju väldigt bra innan den kom till världen eller hur ?


Och alla mail som jag har sparat och vårdat genom åren de har ju ingen betydelse alls i mitt liv och jag klarar mig hur bra som helst utan dom så det så. snyffft snyfft.


Gråta över spilld mjölk är ju ingen ide det vet jag sen förut.


Inte ser skrivbordet ut som förut, det fick jag inte till heller.  När jag nu läser det här så ser det ut som ett klantarsel har försökt sig på att göra nåt som någon annan kan bättre och det är sant. Så ere när man vill utvecklas...... och klara sig själv.


Annars så e livet inte tokigt alls. Vi är friska o har både ätit chips o ostkrokar i helgen. En liten påse godis, Pommac o Coca Cola fick vi också.


Imåra ere måndag o vi tar nya tag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback