Semester

Jääkärinhumppa lyssnar jag på, ibland så ere lite väl tungt. Känner mig som något som katta släpat in.

Å ändå ere semester......Om jag blir behandlad som nåt som katta släpat in så har jag väl förtjänat det eller också så är det nån annan som mår dåligt.

En tonåring på varje sida bakom en stängd dörr. En lyssnar på Tokio Hotel och en har nyss kommit hem från MetalTown festivalen i Göteborg. Mannen i mitt liv ligger bakom min rygg o snarkar för fulla muggar. Han har inte semester o ska snart kliva upp och ta hand om resterna efter stadsborna´s superkonsumtion. Pengarna rullar och det resulterar i a lot of pappersförpackningar o s v som "någon" ska ta hand om....... Bra det då, då ere nån som får jobb.

Dagen har förflutit i lättjans tecken efter det att jag klev upp strax efter fem, skjutsade Leif till Berners för att hämta lastbilen som skulle ha haft en nyreparerad backkamera men ikke. Därefter for jag hem o borstade tanden och satte i hårklämmorna innan jag for ner på stationen o hämtade sonen som har haft en Heavy Metal helg i Göteborg. Tack Tomas för att Du har förbarmat Dig och lotsat min son rätt i storsta´n. Han är nu hemma välbehållen. Tyvärr inte så talför p g a vissa orsaker men så småningom kanske jag får höra hur helgen förlöpte.

Glad överraskning när Tant Karin hellre smaskade tårta hemma hos mig än åkte till Friskis o Svettis för att träna idag.......... Det är alltid lika roligt när hon kommer, vi delar samma humor och oftast också de andra värderingarna i vårt liv.

Leif fick jobba över och kom hem lagom till bacon med spagetti och nån superstark chilikrydda som han hällde på så han inte kunde äta färdigt för det vart typ för svettigt...........

Å Lille Du med Kim Larsen o Gasoline. Va gör Du nu Lille Du  ?

Ingen bild vart det, tänkte sätta in den på min havererade dator. Tur som en tok, hårddisken klarade sig. Min räddare i nöden (han som snarkar bakom min rygg) köpte mig en ny dator med Vista. O vad den fungerar bra och det bästa av allt är att alla foton som jag inte hade kopierat ändå finns kvar på gamla hårddsisken. Livet går vidare.

Kommentarer
Postat av: Storebror

Semester? Lättja??

Jo,jo. Då kliver man inte upp klockan fem på morgonen.

Då vänder man sig om, och sover vidare.

2008-07-07 @ 16:51:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback