Tack Malin & Anna



Malin o Anna vad ska man säga. Har det någonsin funnits nån bättre vänskap ?

Moster till Malin som jag är så minns jag som igår när Malin o Anna galopperade  omkring i sommarstugan vilt gnäggande och hoppande över diverse hinder som dom hade tillverkat. På vintern så hade Malin sågbocken som häst.... Hästintresset har dom fortfarande gemensamt men det har också tillkommit PUNK.

Ikväll var det dags för deras gemensamma 30 års kalas som därför blev ett 60 årskalas. Platsen var ett gammalt "fjös" i Brevåg. A lot of people hade letat sig dit i septembersolen.  Dudda var bas över grillarna och hjälpte till när det vart för hett för oss vanliga musbrända att ta tillbaka det som vi hade lagt på grillgallret.

Vi grillade, gick tipspromenad, fiskade fiskdamm åt tårta och efter allt detta fantastisk underhållning av  ett band som jag inte vet vad dom heter och därefter Olsson har semester.

Jag blir så j...la glad när man hör att det finns flera som tänker. Att dessa tankar också levereras med
en otrolig spelglädje gör inte saken sämre. För det tredje så

har jag skördat mitt livs första gurka idag. Den var typ 7 cm lång o ganska snygg.

Mindre populär var "Katta" när jag upptäckte att hon glad i hågen låg på vår säng och tuggade på en tapetbit som hon hade avlägsnat från väggen. Där den hade suttit var nu ett ganska stort vitt hål...... Men vad gör väl det om hundra år ?

När vi kom hem efter kalaset provsmakade vi gurkan. Den var god. Och nu är den slut..

Och om chaufför hade funnits och "lite vin" så hade jag dansat och stannat tills festen varit slut................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback