Majbrasa




Annorlunda tändning av majbrasan vart det i år. Emil skulle tända den med en
brinnande pil. Roligt blev det för den första hamnade i vattnet.
Nästa  slocknade, nån brann av på mitten, en hamnade mitt i brasan
utan att tända den, men med förenade krafter (ideér) och bensin, diesel
o s v så vart det fyr i den.




Fint o stämningsfullt brann den i varma vårkvällen. Moffa åkte upp på
byn o avfyrade det årliga fyrverkeriet. Linda o Emil fyrverkeriade nere vid
åkanten. Jag passade på att elda upp "hela bokföringen" åt Momma o mig.
Leif sugde på en öl o resten fick nöja sig med dricka o kaffe. Ingrid hade bakat
sockerkaka o jag hade kladdigakakan med. Ajax och Mr hade fullt sjå att skynda
sig pinka in reviren.

Hemma var vi strax efter tolv nångång. Niklas festade i sta´n

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback